Monday, September 1, 2014

DIAMOND IN BORNEO - WHY WAS LANDAK DISTRICT CALLED DIAMOND CITY ?

MENGAPA KABUPATEN LANDAK DIJULUKI KOTA INTAN DI BORNEO BARAT?
 WHY WAS LANDAK DISTRICT CALLED DIAMOND CITY IN WEST BORNEO ?


The largest diamond ever found and owned by the Royal of Landak was  named Kubi Palladium Diamond (diamond potato) weighing 367 carats.
After that discovery, the diamond was named as Diamond Lake King.
This diamond was found when
Old Prince Raden Nata Sanca Nata Kusuma Old  (1714-1764) reigned as king of the XIX Landak  in Bandong.

Furthermore, as a kingdom, Landak did not cover itself with the outside world. The kingdom was actually active in a relationship with the other kingdoms around West Kalimantan
.
Landak 
diamond recognized the de Beers, a leading mining company in South Africa and in the Netherlands as diamond grinding the hardest in the world.
The beauty and color also became the target of an international collector.
Even experts from the de Beers diamond itself has been reviewing a number of mining sites in the Landak  District
Landak & Golconda!!

Diamonds were discovered in India (Hindia/ Indonesia) during the 4th century B.C., and India was one of the first countries to mine the gem. India's diamonds were prized for their size and beauty for hundreds of years. Indian diamonds were mined in numerous locations that included Borneo, Golconda, Hindostan, Landak and Raolconda.

The diamonds from Landak were especially prized for their brilliance. Some of India's most prized diamonds are known as the "diamonds of Golconda" and the most famous Indian stones include the Hope Diamond, the Koh-i-Noor Diamond, the Orlov Diamond, and the Sanc Diamond. The Darya-i-Nur (Sea of Light) diamond weighed 186 carats and was owned by the Nadir Shah of Persia after it was plundered from India.

 Intan Kubi

Intan terbesar yang pernah ditemukan dan dimiliki oleh Kerajaan Landak bernama Palladium Intan Kubi (intan ubi) dengan berat 367 karat. Setelah penemuan itu, intan tersebut diberi nama sebagai Intan Danau Raja. Intan ini ditemukan tatkala Raden Nata Tua Pangeran Sanca Nata Kusuma Tua (1714–1764) bertahta sebagai raja Landak ke XIX di Bandong. 
Lebih lanjut, sebagai sebuah kerajaan, Landak tidak menutup diri dengan dunia luar. Kerajaan ini justru aktif menjalin hubungan dengan kerajaan-kerajaan lain di sekitar Kalimantan Barat.Intan Landak diakui pemilik de Beers, perusahaan tambang terkemuka di Afrika Selatan dan pengasahan di Belanda sebagai intan terkeras di dunia. Keindahan pun serta warnanya menjadi incaran kolektor internasional. Bahkan pakar intan dari de Beers sendiri sudah meninjau sejumlah lokasi penambangan di Kabupaten Landak.


Landak & Golconda !! INTAN  ditemukan di India (Hindia / Indonesia) pada abad ke-4 SM, dan India adalah salah satu negara pertama yang menambang permata. Berlian India yang berharga untuk ukuran dan kecantikan mereka selama ratusan tahun. Berlian India yang ditambang di berbagai lokasi yang termasuk Borneo, Golconda, Hindostan, Landak dan Golconda.  
Berlian dari Landak yang sangat berharga untuk kecerdasan mereka. Beberapa berlian yang paling berharga di India dikenal sebagai "berlian dari Golconda" dan batu India yang paling terkenal termasuk Hope Diamond, Koh-i-Noor Diamond, yang Orlov Diamond, dan Sanc Diamond. Darya-i-Nur (Sea of Light) berlian ditimbang 186 karat dan dimiliki oleh Nadir Shah dari Persia setelah itu dijarah dari India.





No comments:

Post a Comment