Sunday, February 24, 2013

Cap Go Meh Festival in Pontianak and Singkawang


Cap Go Meh Festival in Pontianak and Singkawang

Mr.
Cornelis  Governor  of West Kalimantan


Vice Governor of West Kalimantan Christiandy Sanjaya


Cap Go Meh Festival in Pontianak and Singkawang drawing attention ambassadors of friendly countries. A total of 19 ambassadors and Unesco Director for Indonesia to attend the festival peaks.

Vice Governor of West Kalimantan Christiandy Sanjaya explains, the ambassadors of friendly countries have arrived in Pontianak on Saturday (23/12/2013) afternoon.
"They will be attending a dinner that we held and there was a presentation from Mr.
Cornelis  Governor  of West Kalimantan," said Christiandy.

The ambassador and director of the new Unesco will depart Singkawang around 05.00 on Sunday to attend the summit Cap Go Meh festival at 09.00 on Kridasana Stadium. The highlight of the festival is marked by the procession Tatung, the person who possessed spirits so invulnerable various sharp weapons.


Festival Cap Go Meh  di Pontianak dan Singkawang menarik perhatian  duta besar dari negara-negara sahabat. Sebanyak 19 duta besar dan Direktur Unesco untuk Indonesia untuk menghadiri puncak festival.

Wakil Gubernur Kalimantan Barat Christiandy Sanjaya menjelaskan, para duta besar negara sahabat telah tiba di Pontianak pada Sabtu (23/12/2013) sore.
"Mereka akan menghadiri makan malam yang diadakan kami dan ada presentasi dari Mr.Cornelis Gubernur Kalbar," kata Christiandy.

Duta besar dan direktur Unesco baru akan berangkat sekitar pukul 05.00 Singkawang pada hari Minggu untuk menghadiri Cap Go Meh Festival pukul 09.00 di Stadion Kridasana.
Puncak
festival ditandai oleh Tatung prosesi, orang yang memiliki roh sehingga kebal senjata tajam berbagai.

No comments:

Post a Comment